Jídlo a radost je firemní blog Ambiente, jehož prostřednictvím jsme už poslali do světa přes 2000 článků. Má organickou návštěvnost a pomáhá Ambiente budovat image značky, která rozumí gastronomii a své know-how předává dál. V roce 2024 jsme se rozhodli pro jeho redesign. Co jsme očekávali? Zvýšení návštěvnosti, lepší SEO a sběr dalších kontaktů.
Vylepšení SEO, práce se sezonními tématy a kurátorování obsahu. To byly hlavní důvody, proč jsme se rozhodli pro redesign blogu Jídlo a radost.
Tato hlavní obsahová platforma Ambiente je místem, kde se shromažďují veškeré informace a know-how našich lidí. Je na něm více než 2000 článků, a proto k němu už nelze přistupovat jako ke klasickému blogu v původním slova smyslu.
Čtenost původního blogu byla uspokojující, ale stagnovala. Jeho technologické a strukturální řešení s narůstajícím množstvím obsahu a komunikačních potřeb přestávalo odpovídat očekávání čtenářů i Ambiente. Obsah byl řazen chronologicky, což komplikovalo práci s longtailovými tématy a ztěžovalo orientaci. Převážná většina návštěv přicházela z vyhledávačů, kde se čtenář dostal ke konkrétnímu článku, ale už bez možnosti objevovat související témata. V době před redesignem jsme spravovali tři samostatné blogy (Jídlo a radost, Milujeme dobré maso, Praha a radost) a potřebovali jsme efektivnější administraci.
Hnacím motorem celé změny bylo přání zvýšit návštěvnost. Tomu jsme přizpůsobili SEO, klíčová slova a optimalizovali obsah pro vyhledávání na webu. Vylepšením SEO se zlepšila naše pozice při vyhledávání, a tím pádem i při práci s AI.
Všechny blogy jsme nově zahrnuli pod doménu Jídlo a radost. Zaměřili jsme se na analýzu dat chování čtenářů na webu a získaným datům pak přizpůsobili strukturu webu pro lepší orientaci. Vědomě nabízíme obsah různým skupinám, podobně jako to na své homepage dělá třeba Netflix nebo Seznam.cz – takže si vyberou masožrouti, pivaři, gastro geekové i ti, co hledají tipy, kam vyrazit na snídani nebo co si k ní uvařit. Karusely na homepage nám umožňují prioritizovat obsah podle sezony a toho, co zrovna potřebujeme komunikovat – například chleba a vše, co s ním souvisí, při otevření nové Esky. Aby se blog lépe četl, a to i na mobilu, upravili jsme také formát fotek.
Rubriky a témata jsme volili tak, abychom maximálně podpořili strategické cíle Ambiente – storytelling zaměřený na kvalitu surovin a služeb, employer branding a akcent na sezonní záležitosti a nové projekty.
Blog využíváme také jako platformu pro personalizovanou komunikaci pomocí newsletterů nebo e-booků za zapsání e-mailové adresy. Nová funkce vytváření tematických microsites s jednoduchým URL (jidloaradost.ambi.cz/unor, jidloaradost.ambi.cz/vanoce) pomáhá přehledně třídit informace a dále s ní pracujeme v interní i externí komunikaci.
Obsah propojujeme se sociálními sítěmi – reel s pletením vánočky vidělo 396 tisíc uživatelů a více než 50 tisíc z nich si napsalo o recept, který jsme posílali do directu. To nás přivedlo na nápad využití chatbotů v komunikaci s čtenáři s následným stahováním e-booků výměnou za e-mail.
- Na blogu jsme od spuštění redesignové verze v dubnu 2024 do dubna 2025 zaznamenali 544 tisíc návštěv.
- Z 81 % je zdrojem návštěvnosti organické vyhledávání. Dalších 13 % tvoří direct, 3 % chodí z Instagramu, 2 % z Facebooku a 1 % přitáhne newsletter
- Ukázalo se, že dobrým krokem je ožívání (recyklace) sezonních článků. Článek Lák na okurky podle šéfkuchařů měl na redesignovaném blogu nárůst čtenosti o 450 %.
- Podle interního měření mediální hodnoty, které zohledňuje afinitu, rozsah a revelanci, se publikovaný obsah za rok 2024 blíží se k hodnotě 1 milionu korun. Pokud bychom brali v potaz AVE, pak přesahuje 4,1 mil. Kč.
- Texty využíváme i při práci s newslettery a sociálními médii – výsledkem je 3520 návštěv z newsletteru od 19. 4. 2024 (počátek měření návštěvnosti nového blogu) do 19. 3. 2025 (oproti minulému období je to nárůst o 154 %).
Blog Jídlo a radost propojuje zaměstnance, hosty i profesionály z oboru, kteří se navzájem inspirují. Přináší propojení s náborovým webem Zapoj se a prokazatelně podporuje prodej.
Jídlo a radost odráží komunitu, která se kolem Ambiente za třicet let jeho existence vytvořila. Pravidelným zapojením interních odborníků, známých osobností a sdílením know-how posiluje kredibilitu značky a rozvíjí osobní značky našich lidí. Díky redesignu se z blogu stala jednotná obsahová platforma, která podporuje employer branding a dlouhodobé budování lovebrandu Ambiente, jehož misí je udržování řemesel a kvality surovin.
číst
Jídlo a radost je firemní blog Ambiente, jehož prostřednictvím jsme už poslali do světa přes 2000 článků. Má organickou návštěvnost a pomáhá Ambiente budovat image značky, která rozumí gastronomii a své know-how předává dál. V roce 2024 jsme se rozhodli pro jeho redesign. Co jsme očekávali? Zvýšení návštěvnosti, lepší SEO a sběr dalších kontaktů.
01/07/25
číst
Proč jsou posolený meloun a teplejší nanuk sladší? Nejen to se dozvíte v květnovém Rautu, ve kterém přinášíme to, co v průběhu běžných dní zaujalo naše smysly.
11/06/25
číst
„To je ten mladý fotograf, který nafotil olympijskou kolekci.“ – Takhle se o něm teď většinou píše. Kuba Zeman toho však má za sebou mnohem víc. Jak si v českém rybníčku budoval své místo mezi kolegy staršími o generaci či dvě? Co ho teď živí a proč nedává na Instagram komerční fotky? Povídali jsme si o tom u kafe v Kolektoru.
23/05/25
číst
A to bychom nebyli my, kdybychom každou cestou nespojili s dobrým jídlem. Máme pro vás tipy, kde se najíst ve Znojmě, Brně a Chřibské!
13/05/25
číst
Noviny Štamgast je dvouměsíčník o pivu, české kuchyni a hospodské kultuře. V klasickém novinovém formátu se píše o všem, co by hosté Lokálu měli a chtěli vědět. Má vzdělávat, bavit a možná taky trochu šokovat!
25/04/25
číst
Merch už není logo natisknuté na neforemném tričku, které si vezmete leda na spaní. Přečtěte si příběhy nejúspěšnějších firem, které dokázaly, že když se merch udělá kvalitně, budou ho lidé hrdě nosit a dělat vám reklamu při každém pohybu.
11/04/25
číst
Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.
04/04/25
číst
Autor Simon Sinek svou teorii staví na třech základních otázkách: Proč? Jak? Co? Umět si na ně odpovědět už na začátku práce na marketingové strategii je klíčové. Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Nejúspěšnější značky světa znají odpověď na své „proč“ a to je odlišuje od konkurence. Jak se tento koncept prolíná do marketingových strategií, které jsme tvořili pro Ambiente?
28/03/25
číst
Vybereme ilustraci, pogratulujeme vítězi a dáme mu obálku s hotovostí. I tak může vypadat předávání cen pro nejlepší ilustrátory roku. Podle Magdaleny Rutové a Jindřicha Janíčka je tohle ten nejlepší způsob, jak skutečně ocenit jejich práci tak, aby to mělo praktický dopad na jejich život. Jak vznikla nezávislá alternativa tradičních ocenění, která podle jejích zakladatelů reflektuje to, co současní ilustrátoři skutečně potřebují pro svou práci?
04/03/25
číst
Věděli jste, že existuje appka, ve které si můžete listovat seznamem nejrůznějších závislostí? Nebo že kvůli Brutalistovi prosedíte v kině čtyři hodiny? Přečtěte si náš únorový raut, ve kterém shrnujeme, co nás bavilo, zaujalo, nebo naopak šokovalo.
27/02/25
číst
Nové uniformy zaměstnanců Pastacaffé, italské restaurace v centru Prahy, mohly být minimalistickým počinem. Nakonec vám však těstoviny přinese obsluha v tričku s fotkou špinavého nádobí nebo špaget rozsypaných po stole. Jak vznikaly nové uniformy pro značku, která je už řadu let považována za jednu z nejkonzervativnějších v Ambiente?
24/02/25
číst
Jak se (ne)snažit všechno stihnout, osvěžující piňa colada, česnečka v termosce i appka, která vás každý den upozorní na jedno zajímavé umělecké dílo. Co nás na začátku roku bavilo, zaujalo, překvapilo, nebo naopak šokovalo?
05/02/25
číst
E-maily považujeme za jeden z pilířů komunikační strategie, kterou tvoříme pro Ambiente. Hostům v nich servírujeme informace do schránek stravitelnou formou a věříme, že podle jejich chuti. Komunikace je přizpůsobena jejich zájmům a nabízí jim relevantní obsah. Co je vyzkoušené a funguje?
20/01/25
číst
Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.
19/11/24
číst
Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.
21/10/24
číst
Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.
18/10/24
číst
Plus, křížek, nebo třeba jablko? Ve svém portfoliu mají grafičtí designéři z dánského studia Alexis Mark mimo jiné grafiku pro Centrum umění v Kjótu a jsou art directory Harvard Design Magazine.
17/10/24
číst
Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.
01/10/24