Arrow

01/07/25

Klára Kvitová

Nárůst čtenosti o 450 %. I to může přinést redesign blogu 


Na redesignu jsme spolupracovali s bratislavským studiem Milk.

Jídlo a radost je firemní blog Ambiente, jehož prostřednictvím jsme už poslali do světa přes 2000 článků. Má organickou návštěvnost a pomáhá Ambiente budovat image značky, která rozumí gastronomii a své know-how předává dál. V roce 2024 jsme se rozhodli pro jeho redesign. Co jsme očekávali? Zvýšení návštěvnosti, lepší SEO a sběr dalších kontaktů.

Vylepšení SEO, práce se sezonními tématy a kurátorování obsahu. To byly hlavní důvody, proč jsme se rozhodli pro redesign blogu Jídlo a radost.

Tato hlavní obsahová platforma Ambiente je místem, kde se shromažďují veškeré informace a know-how našich lidí. Je na něm více než 2000 článků, a proto k němu už nelze přistupovat jako ke klasickému blogu v původním slova smyslu. 

Starý blog a jeho ale…

Čtenost původního blogu byla uspokojující, ale stagnovala. Jeho technologické a strukturální řešení s narůstajícím množstvím obsahu a komunikačních potřeb přestávalo odpovídat očekávání čtenářů i Ambiente. Obsah byl řazen chronologicky, což komplikovalo práci s longtailovými tématy a ztěžovalo orientaci. Převážná většina návštěv přicházela z vyhledávačů, kde se čtenář dostal ke konkrétnímu článku, ale už bez možnosti objevovat související témata. V době před redesignem jsme spravovali tři samostatné blogy (Jídlo a radost, Milujeme dobré maso, Praha a radost) a potřebovali jsme efektivnější administraci.

Zlepšit SEO a zvýšit organickou návštěvnost

Hnacím motorem celé změny bylo přání zvýšit návštěvnost. Tomu jsme přizpůsobili SEO, klíčová slova a optimalizovali obsah pro vyhledávání na webu. Vylepšením SEO se zlepšila naše pozice při vyhledávání, a tím pádem i při práci s AI.

Všechny blogy jsme nově zahrnuli pod doménu Jídlo a radost. Zaměřili jsme se na analýzu dat chování čtenářů na webu a získaným datům pak přizpůsobili strukturu webu pro lepší orientaci. Vědomě nabízíme obsah různým skupinám, podobně jako to na své homepage dělá třeba Netflix nebo Seznam.cz – takže si vyberou masožrouti, pivaři, gastro geekové i ti, co hledají tipy, kam vyrazit na snídani nebo co si k ní uvařit. Karusely na homepage nám umožňují prioritizovat obsah podle sezony a toho, co zrovna potřebujeme komunikovat – například chleba a vše, co s ním souvisí, při otevření nové Esky. Aby se blog lépe četl, a to i na mobilu, upravili jsme také formát fotek.

V nové verzi Jídlo a radost se potkává několik blogů najednou – Milujeme dobré maso, Nadrobno z UMu a Pečlivě ošetřené pivo.

Rubriky a témata jsme volili tak, abychom maximálně podpořili strategické cíle Ambiente – storytelling zaměřený na kvalitu surovin a služeb, employer branding a akcent na sezonní záležitosti a nové projekty.

Nástroj sběru dat a propojení

Blog využíváme také jako platformu pro personalizovanou komunikaci pomocí newsletterů nebo e-booků za zapsání e-mailové adresy. Nová funkce vytváření tematických microsites s jednoduchým URL (jidloaradost.ambi.cz/unor, jidloaradost.ambi.cz/vanoce) pomáhá přehledně třídit informace a dále s ní pracujeme v interní i externí komunikaci. 

Obsah propojujeme se sociálními sítěmi – reel s pletením vánočky vidělo 396 tisíc uživatelů a více než 50 tisíc z nich si napsalo o recept, který jsme posílali do directu. To nás přivedlo na nápad využití chatbotů v komunikaci s čtenáři s následným stahováním e-booků výměnou za e-mail.

Jídlo a radost v číslech

- Na blogu jsme od spuštění redesignové verze v dubnu 2024 do dubna 2025 zaznamenali 544 tisíc návštěv.

- Z 81 % je zdrojem návštěvnosti organické vyhledávání. Dalších 13 % tvoří direct, 3 % chodí z Instagramu, 2 % z Facebooku a 1 % přitáhne newsletter

- Ukázalo se, že dobrým krokem je ožívání (recyklace) sezonních článků. Článek Lák na okurky podle šéfkuchařů měl na redesignovaném blogu nárůst čtenosti o 450 %. 

- Podle interního měření mediální hodnoty, které zohledňuje afinitu, rozsah a revelanci, se publikovaný obsah za rok 2024 blíží se k hodnotě 1 milionu korun. Pokud bychom brali v potaz AVE, pak přesahuje 4,1 mil. Kč. 

- Texty využíváme i při práci s newslettery a sociálními médii – výsledkem je 3520 návštěv z newsletteru od 19. 4. 2024 (počátek měření návštěvnosti nového blogu) do 19. 3. 2025 (oproti minulému období je to nárůst o 154 %).

Podpora prodeje i náboru nových zaměstnanců

Blog Jídlo a radost propojuje zaměstnance, hosty i profesionály z oboru, kteří se navzájem inspirují. Přináší propojení s náborovým webem Zapoj se a prokazatelně podporuje prodej. 

Jídlo a radost odráží komunitu, která se kolem Ambiente za třicet let jeho existence vytvořila. Pravidelným zapojením interních odborníků, známých osobností a sdílením know-how posiluje kredibilitu značky a rozvíjí osobní značky našich lidí. Díky redesignu se z blogu stala jednotná obsahová platforma, která podporuje employer branding a dlouhodobé budování lovebrandu Ambiente, jehož misí je udržování řemesel a kvality surovin. 


Nárůst čtenosti o 450 %. I to může přinést redesign blogu 

číst


Jídlo a radost je firemní blog Ambiente, jehož prostřednictvím jsme už poslali do světa přes 2000 článků. Má organickou návštěvnost a pomáhá Ambiente budovat image značky, která rozumí gastronomii a své know-how předává dál. V roce 2024 jsme se rozhodli pro jeho redesign. Co jsme očekávali? Zvýšení návštěvnosti, lepší SEO a sběr dalších kontaktů.

01/07/25

Květnový raut: Newslettery a videa fotbalových týmů, ke kterým přikusujeme meloun se solí a nanuk se záměrem

číst


Proč jsou posolený meloun a teplejší nanuk sladší? Nejen to se dozvíte v květnovém Rautu, ve kterém přinášíme to, co v průběhu běžných dní zaujalo naše smysly.

11/06/25

Fotograf Kuba Zeman: Styl focení na sítě restaurace Marie B je moje osobní revolta

číst


„To je ten mladý fotograf, který nafotil olympijskou kolekci.“ – Takhle se o něm teď většinou píše. Kuba Zeman toho však má za sebou mnohem víc. Jak si v českém rybníčku budoval své místo mezi kolegy staršími o generaci či dvě? Co ho teď živí a proč nedává na Instagram komerční fotky? Povídali jsme si o tom u kafe v Kolektoru.

23/05/25

Dubnový raut: Vezmeme vás na výlet za vínem, uměním i historií

číst


A to bychom nebyli my, kdybychom každou cestou nespojili s dobrým jídlem. Máme pro vás tipy, kde se najíst ve Znojmě, Brně a Chřibské!

13/05/25

Noviny Štamgast se hosté nemusí stydět číst ani ve skupině přátel na pivu…Noviny Štamgast se hosté nemusí stydět číst ani ve skupině přátel na pivu...

Než přinesou na stůl

číst


Noviny Štamgast je dvouměsíčník o pivu, české kuchyni a hospodské kultuře. V klasickém novinovém formátu se píše o všem, co by hosté Lokálu měli a chtěli vědět. Má vzdělávat, bavit a možná taky trochu šokovat!

25/04/25

Merchandise jako zrcadlo vašeho vkusu a kvality

číst


Merch už není logo natisknuté na neforemném tričku, které si vezmete leda na spaní. Přečtěte si příběhy nejúspěšnějších firem, které dokázaly, že když se merch udělá kvalitně, budou ho lidé hrdě nosit a dělat vám reklamu při každém pohybu.

11/04/25

Picassův jezevčík, hipsterský semafor, rádio z UMPRUM: Nabídněte si z Rautu

číst


Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.

04/04/25

Your purpouse, your process, your result.

Když víš proč, najdeš tisíc způsobů jak. Golden Circle jako komplexní marketingová strategie?

číst


Autor Simon Sinek svou teorii staví na třech základních otázkách: Proč? Jak? Co? Umět si na ně odpovědět už na začátku práce na marketingové strategii je klíčové. Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Nejúspěšnější značky světa znají odpověď na své „proč“ a to je odlišuje od konkurence. Jak se tento koncept prolíná do marketingových strategií, které jsme tvořili pro Ambiente?

28/03/25

Bez rautu, bez rób, bez ceremoniálu. Porota Cen Akademie při práci.

„Buď rád, že ti za to kreslení něco dají.“ Opravdu to tak musí být? Přístup k oceňování ilustrátorů mění Cena Akademie ilustrace Madly a Jindry.

číst


Vybereme ilustraci, pogratulujeme vítězi a dáme mu obálku s hotovostí. I tak může vypadat předávání cen pro nejlepší ilustrátory roku. Podle Magdaleny Rutové a Jindřicha Janíčka je tohle ten nejlepší způsob, jak skutečně ocenit jejich práci tak, aby to mělo praktický dopad na jejich život. Jak vznikla nezávislá alternativa tradičních ocenění, která podle jejích zakladatelů reflektuje to, co současní ilustrátoři skutečně potřebují pro svou práci?

04/03/25

Únorový raut: Dejte si s námi medovník, čtyři hodiny v kině, výlet na Kačerov nebo do Olomouce a pořádně se nadechněte

číst


Věděli jste, že existuje appka, ve které si můžete listovat seznamem nejrůznějších závislostí? Nebo že kvůli Brutalistovi prosedíte v kině čtyři hodiny? Přečtěte si náš únorový raut, ve kterém shrnujeme, co nás bavilo, zaujalo, nebo naopak šokovalo.

27/02/25

Autor: Viktorie Macánová

Klíčky od Bentley ve špagetách, hodinky Patek Philippe ve dřezu. Jak vznikaly nové uniformy Pastacaffé?

číst


Nové uniformy zaměstnanců Pastacaffé, italské restaurace v centru Prahy, mohly být minimalistickým počinem. Nakonec vám však těstoviny přinese obsluha v tričku s fotkou špinavého nádobí nebo špaget rozsypaných po stole. Jak vznikaly nové uniformy pro značku, která je už řadu let považována za jednu z nejkonzervativnějších v Ambiente?

24/02/25

Lednový raut: Česnečka do termosky, organizační porno a piňa colada

číst


Jak se (ne)snažit všechno stihnout, osvěžující piňa colada, česnečka v termosce i appka, která vás každý den upozorní na jedno zajímavé umělecké dílo. Co nás na začátku roku bavilo, zaujalo, překvapilo, nebo naopak šokovalo?

05/02/25

Manuál pro psaní newsletterů. Co se nám osvědčilo?

7 našich osvědčených tipů na newslettery, které je radost otevřít a číst

číst


E-maily považujeme za jeden z pilířů komunikační strategie, kterou tvoříme pro Ambiente. Hostům v nich servírujeme informace do schránek stravitelnou formou a věříme, že podle jejich chuti. Komunikace je přizpůsobena jejich zájmům a nabízí jim relevantní obsah. Co je vyzkoušené a funguje?

20/01/25

Mošt s příběhem agentury. Lahvička je za 50 korun. Příběh zadarmo i na levé straně automatu.

Launch agentury z automatu

číst


Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.

19/11/24

Vše, co o nás na úvod potřebujete vědět

číst


Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.

21/10/24

A+Manual tým (sběračská část): Zleva Vlaďka Šmerdová, Mikuláš Pavlík, Adéla Truksa, Yasmin Borůvková, Šimon Marek, Kateřina Janíková, Jindra Zahradníková, Šárka Hamanová, Jindřich Šálek, Denisa Lainková, Honza Červenka, Honza Nízký, Jáchym Jakeš, Klára Kvitová, Viola Vondráková, Martin Kunc

Kdo tvoří tým A+Manual?

číst


Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.

18/10/24

Identita A+Manual

Čtení o vizuální identitě

číst


Plus, křížek, nebo třeba jablko? Ve svém portfoliu mají grafičtí designéři z dánského studia Alexis Mark mimo jiné grafiku pro Centrum umění v Kjótu a jsou art directory Harvard Design Magazine.

17/10/24

Štamgast, noviny Lokálů, které tvoří obsahový tým nejen pro Štamgasty.

Vydavatelský dům, nebo marketing pro hospody?

číst


Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.

01/10/24