Arrow

11/06/25

Klára Kvitová

Květnový raut: Newslettery a videa fotbalových týmů, ke kterým přikusujeme meloun se solí a nanuk se záměrem


Proč jsou posolený meloun a teplejší nanuk sladší? Nejen to se dozvíte v květnovém Rautu, ve kterém přinášíme to, co v průběhu běžných dní zaujalo naše smysly.

Martin Kunc

Intenzivně jsem přemýšlel o tom, jestli má teplota výrazný vliv na zážitek z nanuku. Dočetl jsem se totiž, že dost ovlivňuje vnímání sladké chuti – chuťové buňky na ni reagují odlišně, když je teplo, anebo naopak chladno. Je to tak, že nám nanuk může připadat sladší a chutnější, pokud se trochu ohřeje, třeba na sluníčku. Jenže na slunci se taky pěkně rychle rozteče a člověk se celý pokydá, což může zážitek dost pokazit. Z toho vyplývá, že ve stínu sice neukojíte chuť na sladké tak intenzivně, ale zase si nanuk můžete vychutnávat déle a ve správné konzistenci. Takže je očividně důležité vždycky si stanovit cíl, se kterým do konzumace nanuku vstupujeme.

Šárka Hamanová

Mám ráda newslettery Close Friends od Socialparku a newsľetter Pavlíny Louženské. Ten první prolítnu za par minut, jsem v obraze a pobavím se. Ten druhý čtu několikrát, většinou několik dní, a často mě přivede k zamyšlení. Navíc obdivuju Pavlíninu preciznost a umění rešerše. Obojí moc doporučuju!

Jindra Šálek

Pro fotbalového fanouška skončila sezona a začalo nudné letní období, kdy se nic nehraje (letos totiž není ani mistrovství Evropy nebo světa). Zábavu ale přináší přestupové okno, ve kterém se kluby poslední roky předhánějí v kreativních způsobech, jak nového hráče představit fanouškům. Příkladem může být pár let staré uvedení hráče Liberce ve stylu Fresh Prince. Slavia to ovšem tentokrát pojala trochu jinak – ve videu ukázala, jak takový podpis smlouvy vůbec probíhá, a vzala s sebou kameramana na vyjednávání. Výsledkem je skvělý minidokument, který víc než cokoli ukazuje důvěru vedení klubu v content creatory a absolutní transparentnost v těchto procesech. Já si to pustil už pětkrát. Super!

View post on Instagram
 

Yasmine Borůvková

Meloun se solí je ještě sladší! Nedávno jsme se na večeři u kamarádky těsně před půlnocí pustili s ostatními hosty do půlky melounu. Některé lidi u stolu lehce pohoršilo, že si meloun solím vločkovou solí, ale zkusili to taky. Všem tenhle twist zachutnal a mně došlo, že mě nikdy nenapadlo zajímat se proč. Internet mi prozradil, že sůl v menším množství zvýrazňuje sladkost a potlačuje případnou hořkost, jelikož nám zablokuje určité receptory na jazyku, a my si tak můžeme užívat nekonečně sladká sousta. Žízně se bát nemusíte, meloun tvoří z 90 % voda. 


Květnový raut: Newslettery a videa fotbalových týmů, ke kterým přikusujeme meloun se solí a nanuk se záměrem

číst


Proč jsou posolený meloun a teplejší nanuk sladší? Nejen to se dozvíte v květnovém Rautu, ve kterém přinášíme to, co v průběhu běžných dní zaujalo naše smysly.

11/06/25

Fotograf Kuba Zeman: Styl focení na sítě restaurace Marie B je moje osobní revolta

číst


„To je ten mladý fotograf, který nafotil olympijskou kolekci.“ – Takhle se o něm teď většinou píše. Kuba Zeman toho však má za sebou mnohem víc. Jak si v českém rybníčku budoval své místo mezi kolegy staršími o generaci či dvě? Co ho teď živí a proč nedává na Instagram komerční fotky? Povídali jsme si o tom u kafe v Kolektoru.

23/05/25

Dubnový raut: Vezmeme vás na výlet za vínem, uměním i historií

číst


A to bychom nebyli my, kdybychom každou cestou nespojili s dobrým jídlem. Máme pro vás tipy, kde se najíst ve Znojmě, Brně a Chřibské!

13/05/25

Noviny Štamgast se hosté nemusí stydět číst ani ve skupině přátel na pivu…Noviny Štamgast se hosté nemusí stydět číst ani ve skupině přátel na pivu...

Než přinesou na stůl

číst


Noviny Štamgast je dvouměsíčník o pivu, české kuchyni a hospodské kultuře. V klasickém novinovém formátu se píše o všem, co by hosté Lokálu měli a chtěli vědět. Má vzdělávat, bavit a možná taky trochu šokovat!

25/04/25

Merchandise jako zrcadlo vašeho vkusu a kvality

číst


Merch už není logo natisknuté na neforemném tričku, které si vezmete leda na spaní. Přečtěte si příběhy nejúspěšnějších firem, které dokázaly, že když se merch udělá kvalitně, budou ho lidé hrdě nosit a dělat vám reklamu při každém pohybu.

11/04/25

Picassův jezevčík, hipsterský semafor, rádio z UMPRUM: Nabídněte si z Rautu

číst


Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.

04/04/25

Your purpouse, your process, your result.

Když víš proč, najdeš tisíc způsobů jak. Golden Circle jako komplexní marketingová strategie?

číst


Autor Simon Sinek svou teorii staví na třech základních otázkách: Proč? Jak? Co? Umět si na ně odpovědět už na začátku práce na marketingové strategii je klíčové. Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Nejúspěšnější značky světa znají odpověď na své „proč“ a to je odlišuje od konkurence. Jak se tento koncept prolíná do marketingových strategií, které jsme tvořili pro Ambiente?

28/03/25

Bez rautu, bez rób, bez ceremoniálu. Porota Cen Akademie při práci.

„Buď rád, že ti za to kreslení něco dají.“ Opravdu to tak musí být? Přístup k oceňování ilustrátorů mění Cena Akademie ilustrace Madly a Jindry.

číst


Vybereme ilustraci, pogratulujeme vítězi a dáme mu obálku s hotovostí. I tak může vypadat předávání cen pro nejlepší ilustrátory roku. Podle Magdaleny Rutové a Jindřicha Janíčka je tohle ten nejlepší způsob, jak skutečně ocenit jejich práci tak, aby to mělo praktický dopad na jejich život. Jak vznikla nezávislá alternativa tradičních ocenění, která podle jejích zakladatelů reflektuje to, co současní ilustrátoři skutečně potřebují pro svou práci?

04/03/25

Únorový raut: Dejte si s námi medovník, čtyři hodiny v kině, výlet na Kačerov nebo do Olomouce a pořádně se nadechněte

číst


Věděli jste, že existuje appka, ve které si můžete listovat seznamem nejrůznějších závislostí? Nebo že kvůli Brutalistovi prosedíte v kině čtyři hodiny? Přečtěte si náš únorový raut, ve kterém shrnujeme, co nás bavilo, zaujalo, nebo naopak šokovalo.

27/02/25

Autor: Viktorie Macánová

Klíčky od Bentley ve špagetách, hodinky Patek Philippe ve dřezu. Jak vznikaly nové uniformy Pastacaffé?

číst


Nové uniformy zaměstnanců Pastacaffé, italské restaurace v centru Prahy, mohly být minimalistickým počinem. Nakonec vám však těstoviny přinese obsluha v tričku s fotkou špinavého nádobí nebo špaget rozsypaných po stole. Jak vznikaly nové uniformy pro značku, která je už řadu let považována za jednu z nejkonzervativnějších v Ambiente?

24/02/25

Lednový raut: Česnečka do termosky, organizační porno a piňa colada

číst


Jak se (ne)snažit všechno stihnout, osvěžující piňa colada, česnečka v termosce i appka, která vás každý den upozorní na jedno zajímavé umělecké dílo. Co nás na začátku roku bavilo, zaujalo, překvapilo, nebo naopak šokovalo?

05/02/25

Manuál pro psaní newsletterů. Co se nám osvědčilo?

7 našich osvědčených tipů na newslettery, které je radost otevřít a číst

číst


E-maily považujeme za jeden z pilířů komunikační strategie, kterou tvoříme pro Ambiente. Hostům v nich servírujeme informace do schránek stravitelnou formou a věříme, že podle jejich chuti. Komunikace je přizpůsobena jejich zájmům a nabízí jim relevantní obsah. Co je vyzkoušené a funguje?

20/01/25

Mošt s příběhem agentury. Lahvička je za 50 korun. Příběh zadarmo i na levé straně automatu.

Launch agentury z automatu

číst


Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.

19/11/24

Vše, co o nás na úvod potřebujete vědět

číst


Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.

21/10/24

A+Manual tým (sběračská část): Zleva Vlaďka Šmerdová, Mikuláš Pavlík, Adéla Truksa, Yasmin Borůvková, Šimon Marek, Kateřina Janíková, Jindra Zahradníková, Šárka Hamanová, Jindřich Šálek, Denisa Lainková, Honza Červenka, Honza Nízký, Jáchym Jakeš, Klára Kvitová, Viola Vondráková, Martin Kunc

Kdo tvoří tým A+Manual?

číst


Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.

18/10/24

Identita A+Manual

Čtení o vizuální identitě

číst


Plus, křížek, nebo třeba jablko? Ve svém portfoliu mají grafičtí designéři z dánského studia Alexis Mark mimo jiné grafiku pro Centrum umění v Kjótu a jsou art directory Harvard Design Magazine.

17/10/24

Štamgast, noviny Lokálů, které tvoří obsahový tým nejen pro Štamgasty.

Vydavatelský dům, nebo marketing pro hospody?

číst


Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.

01/10/24