Proč jsou posolený meloun a teplejší nanuk sladší? Nejen to se dozvíte v květnovém Rautu, ve kterém přinášíme to, co v průběhu běžných dní zaujalo naše smysly.
Intenzivně jsem přemýšlel o tom, jestli má teplota výrazný vliv na zážitek z nanuku. Dočetl jsem se totiž, že dost ovlivňuje vnímání sladké chuti – chuťové buňky na ni reagují odlišně, když je teplo, anebo naopak chladno. Je to tak, že nám nanuk může připadat sladší a chutnější, pokud se trochu ohřeje, třeba na sluníčku. Jenže na slunci se taky pěkně rychle rozteče a člověk se celý pokydá, což může zážitek dost pokazit. Z toho vyplývá, že ve stínu sice neukojíte chuť na sladké tak intenzivně, ale zase si nanuk můžete vychutnávat déle a ve správné konzistenci. Takže je očividně důležité vždycky si stanovit cíl, se kterým do konzumace nanuku vstupujeme.
Mám ráda newslettery Close Friends od Socialparku a newsľetter Pavlíny Louženské. Ten první prolítnu za par minut, jsem v obraze a pobavím se. Ten druhý čtu několikrát, většinou několik dní, a často mě přivede k zamyšlení. Navíc obdivuju Pavlíninu preciznost a umění rešerše. Obojí moc doporučuju!
Pro fotbalového fanouška skončila sezona a začalo nudné letní období, kdy se nic nehraje (letos totiž není ani mistrovství Evropy nebo světa). Zábavu ale přináší přestupové okno, ve kterém se kluby poslední roky předhánějí v kreativních způsobech, jak nového hráče představit fanouškům. Příkladem může být pár let staré uvedení hráče Liberce ve stylu Fresh Prince. Slavia to ovšem tentokrát pojala trochu jinak – ve videu ukázala, jak takový podpis smlouvy vůbec probíhá, a vzala s sebou kameramana na vyjednávání. Výsledkem je skvělý minidokument, který víc než cokoli ukazuje důvěru vedení klubu v content creatory a absolutní transparentnost v těchto procesech. Já si to pustil už pětkrát. Super!
Meloun se solí je ještě sladší! Nedávno jsme se na večeři u kamarádky těsně před půlnocí pustili s ostatními hosty do půlky melounu. Některé lidi u stolu lehce pohoršilo, že si meloun solím vločkovou solí, ale zkusili to taky. Všem tenhle twist zachutnal a mně došlo, že mě nikdy nenapadlo zajímat se proč. Internet mi prozradil, že sůl v menším množství zvýrazňuje sladkost a potlačuje případnou hořkost, jelikož nám zablokuje určité receptory na jazyku, a my si tak můžeme užívat nekonečně sladká sousta. Žízně se bát nemusíte, meloun tvoří z 90 % voda.
číst
Proč jsou posolený meloun a teplejší nanuk sladší? Nejen to se dozvíte v květnovém Rautu, ve kterém přinášíme to, co v průběhu běžných dní zaujalo naše smysly.
11/06/25
číst
„To je ten mladý fotograf, který nafotil olympijskou kolekci.“ – Takhle se o něm teď většinou píše. Kuba Zeman toho však má za sebou mnohem víc. Jak si v českém rybníčku budoval své místo mezi kolegy staršími o generaci či dvě? Co ho teď živí a proč nedává na Instagram komerční fotky? Povídali jsme si o tom u kafe v Kolektoru.
23/05/25
číst
A to bychom nebyli my, kdybychom každou cestou nespojili s dobrým jídlem. Máme pro vás tipy, kde se najíst ve Znojmě, Brně a Chřibské!
13/05/25
číst
Noviny Štamgast je dvouměsíčník o pivu, české kuchyni a hospodské kultuře. V klasickém novinovém formátu se píše o všem, co by hosté Lokálu měli a chtěli vědět. Má vzdělávat, bavit a možná taky trochu šokovat!
25/04/25
číst
Merch už není logo natisknuté na neforemném tričku, které si vezmete leda na spaní. Přečtěte si příběhy nejúspěšnějších firem, které dokázaly, že když se merch udělá kvalitně, budou ho lidé hrdě nosit a dělat vám reklamu při každém pohybu.
11/04/25
číst
Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.
04/04/25
číst
Autor Simon Sinek svou teorii staví na třech základních otázkách: Proč? Jak? Co? Umět si na ně odpovědět už na začátku práce na marketingové strategii je klíčové. Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Nejúspěšnější značky světa znají odpověď na své „proč“ a to je odlišuje od konkurence. Jak se tento koncept prolíná do marketingových strategií, které jsme tvořili pro Ambiente?
28/03/25
číst
Vybereme ilustraci, pogratulujeme vítězi a dáme mu obálku s hotovostí. I tak může vypadat předávání cen pro nejlepší ilustrátory roku. Podle Magdaleny Rutové a Jindřicha Janíčka je tohle ten nejlepší způsob, jak skutečně ocenit jejich práci tak, aby to mělo praktický dopad na jejich život. Jak vznikla nezávislá alternativa tradičních ocenění, která podle jejích zakladatelů reflektuje to, co současní ilustrátoři skutečně potřebují pro svou práci?
04/03/25
číst
Věděli jste, že existuje appka, ve které si můžete listovat seznamem nejrůznějších závislostí? Nebo že kvůli Brutalistovi prosedíte v kině čtyři hodiny? Přečtěte si náš únorový raut, ve kterém shrnujeme, co nás bavilo, zaujalo, nebo naopak šokovalo.
27/02/25
číst
Nové uniformy zaměstnanců Pastacaffé, italské restaurace v centru Prahy, mohly být minimalistickým počinem. Nakonec vám však těstoviny přinese obsluha v tričku s fotkou špinavého nádobí nebo špaget rozsypaných po stole. Jak vznikaly nové uniformy pro značku, která je už řadu let považována za jednu z nejkonzervativnějších v Ambiente?
24/02/25
číst
Jak se (ne)snažit všechno stihnout, osvěžující piňa colada, česnečka v termosce i appka, která vás každý den upozorní na jedno zajímavé umělecké dílo. Co nás na začátku roku bavilo, zaujalo, překvapilo, nebo naopak šokovalo?
05/02/25
číst
E-maily považujeme za jeden z pilířů komunikační strategie, kterou tvoříme pro Ambiente. Hostům v nich servírujeme informace do schránek stravitelnou formou a věříme, že podle jejich chuti. Komunikace je přizpůsobena jejich zájmům a nabízí jim relevantní obsah. Co je vyzkoušené a funguje?
20/01/25
číst
Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.
19/11/24
číst
Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.
21/10/24
číst
Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.
18/10/24
číst
Plus, křížek, nebo třeba jablko? Ve svém portfoliu mají grafičtí designéři z dánského studia Alexis Mark mimo jiné grafiku pro Centrum umění v Kjótu a jsou art directory Harvard Design Magazine.
17/10/24
číst
Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.
01/10/24