Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.
Honza Nízký
Spoluzakladatel A+Manualu a dlouholetý šéf marketingu Ambiente, jeden ze strůjců myšlenky, aby se marketing Ambiente stal samostatnou agenturou. Pracujeme spolu od prosince 2019, kdy se ve světě začaly objevovat první zmínky o existenci covidu, a následující turbulentní měsíce prověřily Honzovu schopnost pružného rozhodování, řešení krizových situací a prioritizování. Vystudoval filmovou produkci na FAMU, ale zběhl do médií a marketingu, kde prošel různými vedoucími rolemi i vlastní konzultantskou praxí. Na teambuildingu nás učí chytat ryby a o dlouhých zimních večerech pořádá v kanceláři filmové projekce. Duší je cinefil a na filmy má vážně vkus!
Vlaďka Šmerdová
Šéfuje provozu a financím a jdou přes ni všechna čísla, tabulky i smlouvy. Nemá ráda plýtvání časem, proto jde rovnou k věci, zároveň je diskrétní a umí udržet tajemství. Její analytická povaha vnáší do naší víceméně kreativní party klid a řád, zároveň nás nikdy nenechá ve štychu, když si chceme po práci zajít na kávu nebo skleničku. V týmu máme tuhle magistru politologie od roku 2017.
Jáchym Jakeš
Stratég, idea maker, krotitel a kámoš kreativce Honzy. Působí, že na sobě nechá dříví štípat, což je důsledek jeho absolutní profesionality, bohatých agenturních zkušeností, schopnosti jednat s lidmi a života se třemi malými dětmi. Zbytečně neplýtvá časem a hned jde k jádru věci (vysvětlujeme si tím i jeho zvyk nesundávat si v kanceláři bundu). Než se přidal k nám, měl vlastní agenturu Jumping Jacks, přes sedm let pracoval jako idea maker pro Proboston a předtím jako idea director v agentuře, která zajišťovala komunikaci pro O2. Jáchym je dobrý parťák na pustý ostrov, na pivo i do New Yorku.
Mikuláš Pavlík
Kreativní producent, který kromě koordinace kreativního oddělení pomůže s výběrem vhodného fotografa nebo třeba ilustrátora. Má v hlavě kalendář, u ucha telefon, zodpovězené všechny e-maily a dokáže nás honit tak, že odevzdáváme úkoly včas. V týmu je s námi od roku 2015, kdy začínal jako social media manager. Ke spokojenosti potřebuje práci pro značky, za které se může postavit, a partu lidí, které bude rozesmívat svým jedinečným humorem. Miluje cyklistiku, a když zrovna není na kole, najdete ho v kině.
Martin Kunc
Vyhledává různé možnosti spolupráce a spolu s Jáchymem sestavuje strategie, se kterými se skutečně dá dojít do cíle. Je rozvážný, komunikativní a umí naslouchat. Přišel k nám za covidu jako koordinátor online marketingu a díky jeho milé povaze, ochotě a schopnosti učit se novým věcem se nám ho po chvíli začali snažit přetáhnout všichni šéfové v Ambiente. My ho ale jen tak nedáme, i pro jeho další unikátní vlastnost – když si chceme z někoho vystřelit, jdeme za Martinem, v paži má totiž i strategii jakékoli srandy.
Šimon Marek
Designér, kreativec, grafik a architekt. Hodně poslouchá, hodně přemýšlí a dělá skvělé věci. Vytváří vizuální identity, navrhuje weby, designuje časopisy a s projektem Cake Houses vyhrál Designblok. K tomu si zpívá, šermuje, příležitostně kadeřničí a pár z nás už i potetoval.
Šárka Hamanová
Stratég komunikace, její doménou je PR a content marketing a v hlavě má stroj na kreativní a atraktivní zpracování témat. Vystudovaná novinářka a marketérka je z nás služebně nejstarší – z Apetitu, časopisu o jídle, k nám přestoupila v roce 2012. Šárka pozná, kdy věci potřebují odležet i kdy je třeba přidat do kroku, protože se blíží cílová rovinka. Má cit pro jazyk, zná spoustu lidí a umí je pracovně propojit, a na své zahradě pěstuje nádherné kytky.
Honza Červenka
Kreativec a desítka na Richterově škále, co za sebou nechává smršť nápadů i předmětů. Honza razí heslo: „Když se věci dělají pořádně, lidé to ocení.“ Proto pracuje důkladně, neklouže po povrchu a na téhle čtyřstraně vidíte, kudy mohou plynout jeho myšlenky na téma jablko. Nedá si pokoj, dokud zadaný projekt nedotáhne k absolutní smysluplnosti a jasnosti. Chce dělat lidem radost, umí poslouchat i bavit publikum, maluje, zpívá, hraje na několik hudebních nástrojů, pořádá mejdany, sleduje fotbal i módu, s Jáchymem vlastní agenturu Jumping Jacks, značku chilli omáčky a kvalitních bílých triček Medium rare. Vtipy Honza servíruje na vyžádání i bez něj.
Alžběta Bryndová
Vede tým accountů, je vysoce organizovaná a profesionální a může se přetrhnout, aby byli všichni spokojení. Alžběta umí vnímat lidi a pro každého vymyslet řešení na míru. Jejím poznávacím znamením je vytříbený čich, proto má vlastní značku svíček (a šperků). Než přišla k nám, pracovala jako account a brand manažerka v agenturách Inhubo a Sunspot Communication. V dalším životě bude majitelkou pivovaru, nikdo totiž nemiluje pivo víc než Alžběta. Jen nepočítejte s tím, že ho s vámi bude popíjet pozdě do noci.
Adéla Truksa
Naše specialistka na newslettery a výzkumy je trpělivá, pečlivá a nápaditá. Umí analyzovat čísla, skvěle psát a vybrat to nejvhodnější publikum pro e-mailingovou strategii. Dříve pracovala ve výzkumné agentuře Ipsos, u nás se stará o širokou síť mailingů a výzkumy, doma pak o svůj statek, ovce a slepice. Adla, jak jí všichni říkají, se vyzná ve víně, umí jezdit s traktorem a k obědu nedá dopustit na lasagne.
Štěpánka Borisovová
Štěpánka vede velký tým správců sociálních sítí, fotografů a videomakerů, se kterými se stará o více než 50 profilů na socialu. Má cit pro značky, výborně píše, je kreativní, vkusná a umí odhadnout, kde to bude dobře klapat po profesní i lidské stránce. Pracuje srdcem vytrénovaným na občasné sprinty. Než přišla k nám, působila v digitální agentuře a starala se o marketing v Emcu. Miluje psy.
Tomáš Karpíšek
Zakladatel a investor agentury A+Manual. Má neobyčejný cit pro značky, odvahu investovat peníze do nejistého výsledku, schopnost obklopit se správnými lidmi a vidět zákazníka na prvním místě. Jemu a jeho společníkovi v podnikání Danielu Kronďákovi děkujeme za příležitost.
číst
Noviny Štamgast je dvouměsíčník o pivu, české kuchyni a hospodské kultuře. V klasickém novinovém formátu se píše o všem, co by hosté Lokálu měli a chtěli vědět. Má vzdělávat, bavit a možná taky trochu šokovat!
25/04/25
číst
Merch už není logo natisknuté na neforemném tričku, které si vezmete leda na spaní. Přečtěte si příběhy nejúspěšnějších firem, které dokázaly, že když se merch udělá kvalitně, budou ho lidé hrdě nosit a dělat vám reklamu při každém pohybu.
11/04/25
číst
Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.
04/04/25
číst
Autor Simon Sinek svou teorii staví na třech základních otázkách: Proč? Jak? Co? Umět si na ně odpovědět už na začátku práce na marketingové strategii je klíčové. Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Nejúspěšnější značky světa znají odpověď na své „proč“ a to je odlišuje od konkurence. Jak se tento koncept prolíná do marketingových strategií, které jsme tvořili pro Ambiente?
28/03/25
číst
Vybereme ilustraci, pogratulujeme vítězi a dáme mu obálku s hotovostí. I tak může vypadat předávání cen pro nejlepší ilustrátory roku. Podle Magdaleny Rutové a Jindřicha Janíčka je tohle ten nejlepší způsob, jak skutečně ocenit jejich práci tak, aby to mělo praktický dopad na jejich život. Jak vznikla nezávislá alternativa tradičních ocenění, která podle jejích zakladatelů reflektuje to, co současní ilustrátoři skutečně potřebují pro svou práci?
04/03/25
číst
Věděli jste, že existuje appka, ve které si můžete listovat seznamem nejrůznějších závislostí? Nebo že kvůli Brutalistovi prosedíte v kině čtyři hodiny? Přečtěte si náš únorový raut, ve kterém shrnujeme, co nás bavilo, zaujalo, nebo naopak šokovalo.
27/02/25
číst
Nové uniformy zaměstnanců Pastacaffé, italské restaurace v centru Prahy, mohly být minimalistickým počinem. Nakonec vám však těstoviny přinese obsluha v tričku s fotkou špinavého nádobí nebo špaget rozsypaných po stole. Jak vznikaly nové uniformy pro značku, která je už řadu let považována za jednu z nejkonzervativnějších v Ambiente?
24/02/25
číst
Jak se (ne)snažit všechno stihnout, osvěžující piňa colada, česnečka v termosce i appka, která vás každý den upozorní na jedno zajímavé umělecké dílo. Co nás na začátku roku bavilo, zaujalo, překvapilo, nebo naopak šokovalo?
05/02/25
číst
E-maily považujeme za jeden z pilířů komunikační strategie, kterou tvoříme pro Ambiente. Hostům v nich servírujeme informace do schránek stravitelnou formou a věříme, že podle jejich chuti. Komunikace je přizpůsobena jejich zájmům a nabízí jim relevantní obsah. Co je vyzkoušené a funguje?
20/01/25
číst
Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.
19/11/24
číst
Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.
21/10/24
číst
Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.
18/10/24
číst
Plus, křížek, nebo třeba jablko? Ve svém portfoliu mají grafičtí designéři z dánského studia Alexis Mark mimo jiné grafiku pro Centrum umění v Kjótu a jsou art directory Harvard Design Magazine.
17/10/24
číst
Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.
01/10/24